W piątek o godz. 18:00 na placu Wolności w Poznaniu rozpoczął się kolejny protest antypisowski-antyrządowy, zwołany przez Donalda Tuska. W stolicy wielkopolski lider PO nie szczędził krytycznych słów partii rządzącej, mówił też o dramacie ciężarnych kobiet w polskich szpitalach i zakpił z Jarosława Kaczyńskiego, który zapowiedział referendum ws. relokacji migrantów.

Donald Tusk zmienił narrację w porównaniu z marszem 4 czerwca w Warszawie. Wypowiedzi lidera PO w piątek w Poznaniu były dużo ostrzejsze i bezpośrednie – i to zarówno pod adresem Prawa i Sprawiedliwości, jak i samego prezesa Jarosława Kaczyńskiego.

– To jest kontynuacja największego marszu, jaki odbył się w Warszawie 4 czerwca, dzisiaj jesteśmy w sercu Wielkopolski, w Poznaniu. Ja uczestniczyłem, w tym spotkaniu, w tym wiecu Donalda Tuska i jestem rozradowany i sercem mi się raduje dlatego, że na placu w Poznaniu zebrało się wedle takich pierwszych naprawdę powierzchownych szacunków ponad 20 tysięcy ludzi, niektórzy mówią o 30 tysiącach. Ogromna energia, ogromna taka determinacja ludzi, ale jednocześnie dobre uśmiechnięte twarze, świetnie współgranie z Donaldem Tuskiem, który mówił co ważne w tej chwili, co będzie potem, co będzie z referendum i kilkoma innymi ważnymi rzeczami – stwierdził Bartosz Arłukowicz w rozmowie z Piotrem Witwickim w Polsat News.

– W przyszłym tygodniu będziemy w Kłodzku, będziemy w Jeleniej Górze, będziemy też we Wrocławiu, nie zwalniamy tempa. Ludzie chcą przychodzić, chcą się jednoczyć, mają dość, krzyczą właściwie cały czas, mamy dość, chcemy zmiany i to widać i czuć, czuć wiatr zmian – dodał.

– Od kilkunastu godzin nowe słowo robi furorę w Polsce: „referendum”, już tam widzę hasztagi „referendum rozpaczy”. Spojrzałem tak na prezesa i widzę, że – przepraszam za to sformułowanie, ale ja i tak jestem delikatny przecież – że prezes naprawdę ma pełne gacie – on ma gacie pełne referendum – stwierdził Donald Tusk na wiecu w Poznaniu.

– Dzisiaj ta władza to są seryjni zabójcy kobiet. To oni odpowiadają za śmierć tych kobiet, to na ich głowy, panie Kaczyński, na pańską głowę spadają te tragedie, te śmierci, ta żałoba – stwierdził Donald Tusk.

Więcej o Tusku w Poznaniu >>>